Conservació del patrimoni

Des de la creació de la Fundació, els seus béns mobles s’han conservat i restaurat de manera constant. S’han dut a terme diversos projectes de restauració, però el més ambiciós de tots va ser el que es va iniciar al principi de l’any 2006, ja que es van establir convenis i contractes amb diverses organitzacions, dins i fora de la Universitat de Barcelona, per ubicar i restaurar gran part del mobiliari de la finca Agustí Pedro i Pons. En alguns casos els quadres, els mobles i els aparells mèdics tenen un gran valor històric, o bé són testimonis d’una època passada.

Una part important del patrimoni de la Fundació està constituïda per un nombre considerable de mobles i quadres amb un cert interès patrimonial que provenen del llegat del Dr. Agustí Pedro i Pons.

A fi de protegir aquest patrimoni, la Fundació ha emprès tot un seguit d’accions, que fonamentalment són les que es descriuen en els apartats següents.

Restaució de l'obra pictòrica

pictorica

Restauració del mobiliari

mobiliario